Auto serwis

Proponujemy następujące usługi:

  • naprawa układów kierowniczych
  • naprawa układów zawieszeń
  • naprawa układów hamulcowych (kompleksowa)
  • wymiana amortyzatorów
  • wymiana oleju, płynów, filtrów
  • wymiana sprzęgieł, (dwu masy)
  • wymiana półosi i łożysk kół
  • wymiana rozrządów
  • naprawa układów wydechowych
  • wymiana maglownic
  • wymiana alternatorów i rozruszników
  • polerowanie lamp reflektorowych
  • montaż haków holowniczych

Przed każdą naprawą samochód poddany jest dokładnemu sprawdzeniu na ścieżce diagnostycznej w celu wykrycia niesprawności oraz ocenie jakie elementy należy wymienić, np.: zawieszenia, układu kierowniczego, amortyzatorów, układów hamulcowych.

Po naprawie ponownie wjeżdżamy na ścieżkę diagnostyczną aby sprawdzić siły hamowania hamulców, na szarpaku czy wszystko jest właściwie poodkręcane, wykonywane jest również sprawdzenie zbieżności i ewentualnie jej regulacja.


Naprawa układów kierowniczych oraz układów zawieszeń

Bardzo ważną rzeczą jest aby wykonać tą naprawę w sposób profesjonalny i wymienić te części które są niezbędne do zapewnienia sprawnego układu kierowniczego i zawieszenia. Ważną rzeczą jest aby naprawa była wykonana jak rzetelniej i nie powodowała wymiany niezbędnych części. Dlatego do uruchamiania połączeń gwintowanych używamy nagrzewnicy indukcyjnej, za pomocą której prawie każde połączenie gwintowane najbardziej zapieczone, skorodowane jest uruchamiane bezinwazyjnie. Ważne jest to przy uruchamianiu połączenia drążek kierowniczy – końcówka (kiedy należy uruchomić połączenie gwintowane przed regulacją zbieżności). Nagrzewnica indukcyjna zapewnia nam bezpieczne podgrzewanie materiałów gdyż nie podgrzewa tak jak np. palnik gazowy i w tym układzie po podgrzaniu i ostudzeniu nie zmienia się struktura materiału (np. drążek końcówka, śruba).

W taki sposób my wykonujemy naprawy:


Naprawa układów hamulcowych

Wymiana klocków hamulcowych

Przed zamontowaniem nowych klocków hamulcowych dokładnie oczyszczamy jarzmo w którym mocowane są klocki, aby klocek w sposób płynny przesuwał się w prowadzeniu, następnie sprawdzamy prowadniczki jarzma i w razie potrzeby są one oczyszczone i ponownie nasmarowane specjalistycznym smarem do hamulców. Następnie sprawdzamy stan tłoczka w zacisku hamulcowym i stan osłony gumowej tłoczka i w razie potrzeby poddajemy to oczyszczeniu, nasmarowaniu i zamontowaniu osłony cylinderka. Po wykonaniu w/w czynności składamy wszystkie elementy w całość.

Wymiana tarcz hamulcowych

Przy wymianie tarcz hamulcowych wykonujemy wszystkie czynności jak przy wymianie klocków hamulcowych, z tym że przed zamontowaniem nowej tarczy hamulcowej bardzo dokładnie oczyszczamy powierzchnie piasty do której przylega tarcza hamulcowa. W przypadku niedokładnego oczyszczenia tej powierzchni może wystąpić podczas jazdy tak zwane bicie na pedał hamulca, a może wystąpić nawet tak, że to bicie będzie przenoszone na inne podzespoły, np. na kierownice, a nawet na nadwozie.
Powodem bicia tarczy bywa źle oczyszczona powierzchnia, albo nieoczyszczona w ogóle (a takie przypadki się zdarzają, tak jak zdarzają się też takie przypadki gdzie klocki hamulcowe wymienione są bez oczyszczenia, sprawdzenia prowadniczek i to też będzie miało wpływ na bicie przy hamowaniu).
Po wymianie tarcz hamulcowych, lub klocków hamulcowych wjeżdżamy na stanowisko rolkowe, sprawdzamy siły hamowania poszczególnych kół jak i sprawdzamy bicie tarcz hamulcowych. Dopiero po tym oddajemy klientowi samochód do użytkowania.

Regeneracja jarzm jak i zacisków hamulcowych

Przed regeneracją jarzma demontujemy a następnie poddajemy je dokładnemu czyszczeniu, po którym wyglądają jak nowe. Dokonujemy tego w piaskarce, tak jak widać na zdjęciu.

Tak samo postępujemy z zaciskiem hamulcowym. Rozbieramy go na czynniki pierwsze, tak samo czyścimy w piaskarce. Jeżeli są problemy z odkręceniem odpowietrznika, używamy do tego wspomnianej wcześniej nagrzewnicy indukcyjnej.

Oczyszczone podzespoły jarzma i zacisku są ponownie montowane. W razie potrzeby zakładamy nowe tłoczki hamulcowe, prowadniczki, zestawy naprawcze.
Na życzenie klienta możemy pomalować jarzmo i cylinderek na wybrany kolor.

Oczyszczanie za pomocą piaskarki

Przewody hamulcowe

Wymieniamy przewody hamulcowe elastyczne (fabryczne) natomiast przewody metalowe, które zakwalifikowane są do wymiany, dorabiamy z przewodu miedzianego na każdą długość potrzebną w danym przypadku i oczywiście je montujemy. Wiadomo, że po takiej naprawie należy odpowietrzyć cały układ hamulcowy i zalać nowym płynem hamulcowym.
Ważna uwaga: Przy normalnej eksploatacji pojazdu, raz na rok powinno się sprawdzić stan płynu hamulcowego (tzn. zawartość wody w płynie – posiadamy takie urządzenie i to wykonujemy), a przynajmniej co dwa, trzy lata powinno się wymienić cały płyn, ponieważ nowy płyn to bardziej skuteczne hamulce.


Wymiana oleju

Na wyposażeniu warsztatu posiadamy wysysarkę oleju, umożliwiającą szybkie i skuteczne opróżnienie silnika z resztek środka smarującego.


Polerowanie lamp reflektorowych


Wymiana rozrządów

Wymieniamy rozrządy w grupie producentów:

  • Volkswagen, Audi, Skoda, Seat
  • Ford
  • Renault
  • Fiat
  • Opel
  • Citroen
  • Peugeot
  • Toyota

Wymiany rozrządów wykonuje doświadczony z dużą wiedzą, wykształcony w tym kierunku mechanik Michał Wnuczek. W naszym warsztacie pracuje od 8 lat i poza rozrządami wykonuje także inne naprawy. Posiada przeszkolenie w zakresie budowa i wymiana rozrządów, a także budowa i naprawa układów hamulcowych, kierowniczych, zawieszeń.